Articles

چگونه بلوتوث V4.0را در SIM868E راه اندازی کنیم

مقدمه:

ماژول هایی که چندین تکنولوژی را ترکیب کرده اند کابرد های زیادی در حوزه تجهیزات IOT یا ارتباط مستقیم بین ماشین ها دارند (M2M-devices) . برای مدت ها بسیاری از ارتباطاتی که میتوان بدون دخالت GSM مودم ها انجام شود را به ناچار با آنها انجام میدادیم یا گاها از ماژول های مجزایی برای این امر بهره میگرفتیم تا این که شرکت های تولید کننده ماژول ها سعی در جمع و جور کردن و کم هزینه کردن طراحی ها با استفاده از پیاده سازی و ادغام این تکنولوژی ها در کنار یکدیگر گرفتند. یکی از این راه حل های مجتمع شده SIM868E میباشد که توسط شرکت SIMCOM توسعه داده شده .

Image result for SIM868E

ویژگی های متمایز SIM868E:

SIM868E یکی از کوچکترین ماژول های چهار باند GSM /GPRS است که امکان مکان یابی از طریق GPS / GLONASS را دارد ، همچنین فناوری بلوتوث (BLE , BR/EDR) بر روی چیپ آن گنجانده شده اند

این ماژول به لحاظ ساختاری با SIM868 تفاوتی ندارد و کاملا قابل جایگزینی است ، از طرفی همانند اجدادش به شدت حساس و ظریف است و در پکیج دوگانه چهارطرفه و LCC ارائه شده که کمی مونتاژ و طراحی برد برای آن دشوار تر است.

به رسم تمامی خانواده SIM800 همچنان از پروتکل های شبکه همچون TCP / IP  , UDP /IP , SMTP , MMS ,FTP , HTTP , SSL پشتیبانی میکند و همچنین میتواند با DTMF ، مموری کارت و فایل های صوتی کار نماید.

قابلیت GNSS ماژول در کلاس خود بهترین است و زمان بدست آوردن اولین مختصات و حساسیت آن بسیار خوب است و با داشتن تقویت کننده کم نویز داخلی نیازی به اضافه کردن آن در بیرون از ماژول نخواهیم داشت.

سیستم مکان یابی ماهواره ای در SIM868E:

دیدگاهتان را بنویسید