تسلا الکترونیک

پیجینگ تحت شبکه
مروری بر سیستم های نوین فراخوان صوتی

نوشته شده توسط :
مهندس فهیمه فیاض

مقدمه

قطعا همه ما صدای سیستم های فراخوان صوتی یا پیجینگ را در فرودگاه ها و بیمارستان ها شندیده ایم، وقتی که زمان پروازی اعلام میشود یا پزشکی پیج میشود این سیستم در ساده‌ترین عملکرد خود یک پیام صوتی را در یک محدوده مشخص پخش میکند ، اما این سیستم ها کاربردهای مختلفی از جمله پخش موسیقی و اوقات شرعی و غیره نیز دارند. اکثر این سیستم های فراخوان موجود بسیار قدیمی بوده و با تکنولوژی آنالوگ کار میکنند ، اما امروزه به لطف فناوری های مبتنی بر VOIP سیستم های پیجینگ تحت شبکه یا IP به بازار عرضه شده که مزایای بسیار زیادی دارد که در این مقاله به برخی از آنها می پردازیم.

 

سیستم‌های پیجینگ IP، عملکرد پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند

این سیستم پیجینگ نسل پدران شما نیست. سیستم‌های پیجینگ در طول سال‌ها تغییر کرده‌اند.

یادتان می‌آید زمانی که مدیر در سیستم قدیمی پیج سراسری پیام خود را اطلاع می‌داد؟ باید خوش‌شانس می‌بودید تا هر آنچه گفته می‌شد را بشنوید.

مدیر مدرسه یک میکروفون داشت که به یک آمپلی‌فایر وصل شده بود. یک دستگیره بزرگ داشت که صدا را تنظیم می‌کرد و تمام بلندگوها به این آمپلی فایر مرکزی سیم‌کشی شده بودند. بسیاری از این سیستم‌های پیجینگ قدیمی به پایان عمر خود رسیده‌اند و مردم به دنبال جایگزین مناسبی هستند.

دنیای سیستم‌های پیجینگ تغییر کرده است. اکنون، همه چیز دیجیتال است. این تکامل سیستم‌های پیجینگ را برای نصب بسیار ساده‌تر کرده است و عملکردهای جدیدی را ارائه می‌دهد که در سیستم‌های قدیمی تر در دسترس نبودند.

بلندگوهای پیجینگ کنونی یا همان سیستم فراخوان صوتی تحت شبکه همگی به شبکه محلی یا اینترنت متصل می‌شوند و نرم‌افزار موجود در رایانه ویندوزی شما، امکان پیج کردن (فراخوان صوتی)، انتخاب مناطقی که صدای فراخوان در آن شنیده می‌شود و حتی صحبت با کلاس‌های درس را بسیار آسان می‌کند.

در این مقاله بسیاری از کارهای جدیدی را که می‌توانید با آخرین سیستم‌های پیج صوتی از طریق IP انجام دهید، شرح می‌دهیم.

 

نحوه کار پیجینگ از طریق IP

سیستم‌های پیجینگ جدید مبتنی بر IP، از بلندگوهایی استفاده می‌کنند که به شبکه متصل می‌شوند. بلندگوهای IP شامل آمپلی‌فایر و مدارهای رابطی هستند که به آنها اجازه می‌دهد صدا (یا موسیقی)دیجیتالی رمزنگاری شده و برق را دریافت کنند. بله، بلندگوها مانند دوربین‌های IP شما ازPower over Ethernet (PoE)استفاده می‌کنند.

نحوه کار پیجینگ از طریق IP
بلندگوهای پیجینگ متصل به شبکه چندین سال است که در دسترس هستند، اما اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

ماژول تقویت‌کننده داخل بلندگو شامل یک رابط شبکه با یک میکروکامپیوتر تخصصی است.

مبدل DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) اطلاعات دیجیتال را به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌کند و سیگنال صوتی آنالوگ تقویت شده را ارائه می‌دهد. تقویت‌کننده ، سطح قدرت صدا را افزایش می‌دهد تا بتواند بلندگو را به حرکت درآورد.

اینترکام IP شبیه به بلندگوهای IP است. در واقع یک میکروفون اضافه می‌کنند تا بتوانید با یک مکان مرکزی صحبت کنید. به عنوان مثال، معلمان در کلاس می‌توانند با مدیریت صحبت کنند.

از آنجایی که هر بلندگوی مجهز به فناوریIP ، هوشمند است، نرم‌افزار پیجینگ می‌تواند سلامت تمام بلندگوها را کنترل کند و اگر یکی از بلندگوها خراب شود،به کاربر از طریق پنل اطلاع خواهد داد. این سیستم از زیرساخت شبکه شما استفاده می‌کند، بنابراین نیازی به سیم‌کشی اضافی ندارید. بلندگوها را نیز می‌توان در هر جایی که شبکه اترنت داشته باشید، قرار داد.

 

کارهای جدیدی که می‌توانید با پیجینگ از طریق IP انجام دهید

بلندگوهای پیجینگ متصل به شبکه چندین سال است که در دسترس هستند، اما اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این علاقه جدید احتمالاً به این دلیل است که عمر بسیاری از سیستم‌های پیجینگ آنالوگ قدیمی به پایان رسیده است. سیستم‌های پیجینگ IP، بخشی از سیستم کامپیوتری به هم پیوسته شماست. این بدان معنی که آنها می‌توانند توسط نرم افزارهای کامپیوتری مدیریت و با استفاده از زیرساخت به شبکه شما متصل شوند.

این فناوری اکنون بسیاری از عملکردهای جدیدی را ارائه می‌دهد، که در سیستم‌های تقویت کننده پیجینگ آنالوگ در دسترس نبودند از جمله: سیستم‌های پیجینگ مبتنی بر IP، مناطق پیجینگ انعطاف‌پذیر، اعلامیه‌های خودکار، ادغام با سیستم‌های دوربین تحت شبکه، ادغام با سیستم‌های کنترل دسترسی.

 

چندین ایستگاه پیجینگ

با استفاده از سیستم های پیج سراسری تحت شبکه ، دیگر نیاز نیز حتما کنار آمپلی فایر باشید و محدودیت فاصله و محدودیت تعداد مکان هایی که میتوانید پیج کنید را ندارید حتی میتوانید با نصب نرم‌افزار های مربوطه رو یه سیستم ویندوزی ، تبلت و یا گوشی تلفن همراه از هرجایی فراخوان صوتی رو اعلام و سیستم را مدیریت کنید.

اگر از شبکه تلفنی VOIP استفاده میکنید و یکی از تلفن های تحت شبکه را در اختیار دارید از هر مکانی به راحتی میتوانید با شماره گیری شماره اختصاصی تعریف شده فراخوان یا پیام صوتی خود را اعلام کنید.

 

امکان پیج کردن منطقه ای

سیستم‌های آنالوگ قدیمی کنترل یک منطقه ساده را ارائه می‌کردند، اما بلندگوهای IP جدید، کنترل مناطق را به صورت انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهند. نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که یک یا چند بلندگو را همزمان انتخاب کنید و پس از ایجاد مناطق، می‌توان از آنها برای یک پیج خاص استفاده کرد.

پیج کردن منطقه ای
سیستم‌های آنالوگ قدیمی کنترل یک منطقه ساده را ارائه می‌کردند، اما بلندگوهای IP جدید، کنترل چندین ناحیه را به صورت انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهند.

امکان فراخوان اتوماتیک

یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های این سیستم قابلیت اعلام خودکار آن است. می‌توانید دکمه‌ای را فشار دهید، پیجی را ازقبل ضبط و اعلام کنید. یا تنظیم کنید که به‌طور خودکار در وضعیت اضطراری پیامی را پخش کند یا آب‌‌ و هوای دریافتی از سرویس ملی هواشناسی را اعلام کند. ویژگی اتوماسیون حتی می‌تواند پیام‌های متنی را به اعلان‌های صوتی تبدیل کند.

 

ادغام پیجینگ با سیستم‌های دوربین IP

می توان دوربین‌های IP را با استفاده از نرم‌افزارهای جانبی دیگر به سیستم پیجینگ IP اضافه کرد.

این ماژول به اپراتورها اجازه می‌دهد تا ویدیوهای زنده را از دوربین‌های IP که با نقاط پایانی صوتی IP مرتبط است، مشاهده کنند. نرم‌افزارهای مدیریت صدا، از دوربین‌های IP مبتنی بر استاندارد RTSP پشتیبانی می‌کنند.

در این صورت همه اپراتورهای کنسول‌ می‌توانند ببینند چه کسی در حال صحبت کردن می باشد. بررسی بصری یک مهمان یا مزاحم می‌تواند تفاوت بین ایمنی و خطر باشد.

 

زنگ و اعلامیه های قابل برنامه ریزی

اعلام پایان کلاس یا اعلام پایان شیفت کارخانه اکنون بسیار آسان است. برخی از مدارس آینده‌نگر در سراسر کشور، زنگ سنتی مدارس را که نشان دهنده پایان کلاس‌هاست، با نسخه پیشرفته‌تری جایگزین کرده‌اند که نصب آن ارزان‌تر است و می‌تواند به راحتی توسط نرم‌افزار کامپیوتری برنامه‌ریزی شود.

زنگ‌های مشابه را می‌توان با آواهای زنگ، موسیقی و یا حتی صداهای سفارشی‌سازی‌شده مانند صدای جیرجیر پرندگان جایگزین کرد، که همگی توسط نرم‌افزاری به نام BellCommander امکان‌پذیر شده‌اند.

مجموعه سیستم پیجینگ متصل به IP، تقویت کننده‌ها و اینترکام‌ یک سیستم اطلاع رسانی کامل را ارائه می‌دهد.

 

ادغام اینترکام با سیستم‌های کنترل دسترسی

از اینترکام می توان برای صحبت با افراد اطراف یک سازمان استفاده کرد و یا درب منزل با بازدیدکننده صحبت کرد، سپس از راه دور درب را باز کرد.

 

خلاصه سیستم فراخوان تحت شبکه 

بسیاری از پیشرفت‌ها در فناوری پیجینگ، سیستم‌های آنالوگ قدیمی‌تر را به سیستم‌های دیجیتالی که به شبکه متصل هستند، تغییر داده است. این تکامل قابلیت اطمینان را افزایش داده است. ضمن اینکه صدای بهتر و عملکردهای خودکاری را ارائه می‌دهد که ایمنی و امنیت را بهبود می‌بخشد.

 

منبع مورد استفاده:

https://kintronics.com/ip-paging-systems-provide-advanced-functionality/

این مطلب را به اشتراک بگذارید

×

سلام

اگر نیاز به راهنمایی درباره محصولات و خدمات ما دارید از طریق واتساپ با متخصصین ما تماس بگیرید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟